Na współczesnym rynku rozpoznawalność marki jest niezwykle istotnym elementem, od którego zależą sukcesy firmy, dlatego angażują się one w kampanie reklamowe. Kampanie takie bywają prowadzone z dużym rozmachem i angażują wiele czasu oraz środków.
Bardzo ważne jest dla rozpoznawalności marki jest logo firmy. Jest ono najczęściej pierwszą rzeczą, która się kojarzy klientom z nazwą marki. Im bardziej ugruntowana jest pozycja marki, tym większe bywa zaufanie klientów, a wręcz często wizerunek marki wiąże się z pojęciem prestiżu.
Logo może być umieszczane na rozmaitych gadżetach, między innymi na słodyczach, takich jak czekoladki lub cukierki z logo firmy. Oprócz formy graficznej umieszczanego na słodyczach logo istotny jest też kolor i jego nasycenie, gdyż jest on elementem, który wywołuje u klientów skojarzenia. Dobrze zaprojektowane logo szybko zapada w pamięć. Jest to niezwykle istotne, bowiem dzisiejszy rynek oferuje dostęp do produktów wielu firm, które mogą pełnić podobną lub wręcz taką samą funkcję, a różnić się jakością lub właściwościami.
Zaangażowane w akcje reklamowe środki zwracają się w dość wymierny sposób, a korzyści uzyskane dzięki prowadzonym akcjom reklamowym bilansują poniesione koszty i pozwalają cieszyć się wypracowanym zyskiem.
Niektóre znaki logo, obecne na rynku już od lat, a nawet dziesięcioleci, same stają się rozpoznawalnym znakiem towarowym i potrafią osiągać wysoką wartość – do tego stopnia, że niektóre firmy są w stanie odkupić te znaki, aby oznakować nimi swoje produkty. Dlatego popularną formą reklamy są gadżety reklamowe, w tym cukierki z logo.
Zobacz więcej: Sklep-krówki