Krówki reklamowej – klucz do sukcesu

Psychologia w biznesie i marketingu zajmuje się też takimi zagadnieniami, jak skuteczna reklama. Bada wpływ danego rodzaju reklamy, jaki ona wywiera na potencjalnych klientach. Okazuje się bowiem, że wiele firm ma problemy z pozyskiwaniem nowych klientów.

Przyczyną tego zjawiska jest to, że jako klienci jesteśmy coraz bardziej rozpieszczani. Nie wystarczają nam bilbordy oraz materiały reklamowe w postaci ulotek czy broszur. To rozbestwienie sprawiło, że każda z firm zatrudnia specjalistów od marketingu, którym płacą niemałe kwoty, w sztabie wsparcia są jeszcze psycholodzy od biznesu oraz socjolodzy, którzy skrupulatnie badają trendy rynku. I co się okazuje?
Najlepiej trafia do nas reklama w mediach, jako społeczeństwo wciąż jesteśmy podatni na to, co reklamują znani ludzie i celebryci.

Pragniemy posiadać to samo co ludzie sukcesu, stąd wszystkie wielkie marki zatrudniają sportowców i aktorów. Ankiety dowodzą, że to właśnie im najbardziej zazdrościmy sukcesu. Chcemy być tacy jak oni, więc kupujemy to, co mają oni. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, ile firma musi takiej sławie zapłacić. Kolejnym chwytem marketingowym, na który dajemy się nabrać są gadżety reklamowe. Począwszy od długopisów, skończywszy na torbach pakunkowych. Najlepiej jednak kojarzą nam się krówki reklamowe, czekolady oraz cukierki z logiem firmy.

Nic więc dziwnego, że firmy zaczęły kusić nas słodyczami, skoro wszyscy je uwielbiamy. Najgorzej reagujemy na reklamy telefoniczne oraz radiowe. Dzieje się tak, ponieważ nie widzimy oferty, a jedynie o niej słyszymy. Ludzie są przeważnie wzrokowcami i muszą widzieć co im się proponuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *