Wiele osób rozpoczynających działalność gospodarczą zastanawia się jak zaistnieć z nią sieci. To nie lada zadanie, ponieważ w niemal każdej branży istnieje co najmniej kilkaset, a nawet kilka tysięcy stron internetowych oferujących podobne produkty i usługi. Nie ma bowiem takiej niszy, której wcześniej już ktoś nie zapełnił. Jak więc się wybić?
Kluczowe okazuje się pozycjonowanie strony oraz zainwestowanie w reklamę w sieci. Pomocne będzie powiązanie wielu kont w social media ze stroną firmową, prowadzenie bloga w danej dziedzinie, a nawet wykupienie reklamy w Google czy na Facebooku. Jednak trzeba także istnieć w listach firm oferujących podobne rzeczy w okolicy. Jak tego dokonać? Przydatne będą katalogi firm. Można je porównać do internetowej książki telefonicznej, tylko że w tym przypadku odsyła nas do stron www konkretnych firm. Ważne, aby nasza firma również się tam znalazła. Potencjalny klient szukający usługi trafia właśnie na takie katalogi, dzięki którym może wybrać interesujące go przedsiębiorstwo. Lista katalogów stron to skarbnica dla kogoś szukającego w sieci. Ważne jest zatem wypromowanie firmy również w taki sposób. Warto szukać jednak takich list, które są najczęściej odwiedzane przez szukających w sieci. Takie katalogi najczęściej oferują multikody do katalogów – dzięki czemu dodamy reklamę od razu do wielu katalogów, co więcej w niższej cenie.
W tym celu można zlecić pracę innej firmie, która na co dzień zajmuje się promowaniem tego typu lub samemu poświęcić czas i wyszkolić się w tym zakresie. Najlepiej, jeśli znajdziemy mocne katalogi stron, które zapewnią nam widoczność naszej strony wśród liderów w branży. Tam już tylko krok od odwiedzenia witryny przez potencjalnych klientów. Najważniejsze to dać się zobaczyć.