Chcąc skutecznie zareklamować produkty i usługi, które później możemy zobaczyć w środkach masowego przekazu, musimy je najpierw nagrać i zmontować, aby uzyskać dobry efekt. Można na przykład nakręcić filmy reklamowe przedstawiające nam zupełnie nowe produkty na polskim rynku – czy to żywność, kosmetyki, sprzęt elektroniczny, czy samochody. Takie kilkunastosekundowe spoty muszą koniecznie zawierać w sobie coś, co sprawi, że my, czyli potencjalni nabywcy produktu, zdecydujemy się go nabyć.
Jeśli chodzi o filmy promocyjne (patrz: Grandfox Kraków – http://grandfox.pl/ ) to wiążą się one także z filmami reklamowymi, tyle, że przedstawiają one atrakcyjne oferty promocji na wybrane produkty, na przykład dwa w cenie jednego.
Z kolei filmy korporacyjne są reklamami firm, które oferują nam różne usługi, z których możemy korzystać, bądź także zostać ich członkiem, składając podanie o pracę. Więcej informacji o poszczególnych firmach korporacyjnych możemy znaleźć w internecie, gdzie znajdziemy różne zakładki – o samej firmie, usługach, jakie są tam świadczone, galerie zdjęć, zakładkę ”praca”, w której dowiemy się jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać posadę, a także zakładkę ”kontakt”, zawierającą adres firmy, numer telefonu oraz adres e-mail.
Po zobaczeniu w telewizji, czy internecie atrakcyjnej oferty firmy i po przeczytaniu niezbędnych informacji na jej temat czy jej produktów, możemy zacząć działać – kupić produkt, zamówić usługę czy postarać się o pracę. Jak widać, bez materiału filmowego, reklamy nie miałyby racji bytu, ponieważ wtedy nie moglibyśmy trafić na atrakcyjne oferty, które przecież możemy spotkać wszędzie.